מה להציג באתר ומה להעיף?

היתרון הגדול של אתר אינטרנט לעסק הוא שאתה כבעל העסק מחליט מה יהיה באתר ומה לא יהיה. מה יראו הלקוחות ומה הם לא יראו. לכן צריך להקדיש מחשבה לנושא ולחשוב מה אנחנו רוצים שקהל הלקוחות שלנו יראו בהגיעם לאתר שלנו. אתר אינטרנט הוא כמו כרטיס ביקור חכם, ויש להשתמש בו בהתאם.

לא כל מה שראינו באתר של המתחרה צריך להיות כלול באתר שלנו. לרכיבי האתר יש משמעויות שונות, גם בתחום התוכן מוצג ללקוחות, וגם בתחום קידום האתר. המדד הקובע הוא – מה שטוב ללקוחות – טוב לנו.

הנה מספר דברים שטוב להכניס לאתר:

1. שאלות נפוצות והתשובות עליהן

לגולשים שלכם יש מחסומים שיכולים למנוע מהם ליצור אתכם קשר או לרכוש את המוצרים שלכם. הגולשים צריכים תשובות לשאלות שלהם. הם לא הגיעו לאתר שלכם בטעות, הם מחפשים מידע חשוב. אם לא תתנו לשאלותיהם הבוערות תשובות הולמות הם ילכו לחפש את התשובות במקומות אחרים, וחבל.

ומה הן השאלות שהלקוחות בד"כ שואלים? בד"כ מדובר בשאלות כאלה:

מחיר: כמה המוצר/השירות עולה. הגולשים רוצים לדעת אם השירות שלכם בתקציב שלהם או שעליהם לברוח לאתר של המתחרה. כדאי לרשום תעריפים באתר, ואם אינכם רוצים להסגיר פרט זה, כתבו טווח כלשהו שלא ישאיר את הגולשים בתחושת חוסר ידע.

מה מיוחד בנו? כמו שהלקוחות הגיעו לאתר שלכם, הם גם הגיעו לאתר של המתחרה. למה שהם יבחרו בכם? תנו להם כמה סיבות שיעזרו להם להבין מדוע כדאי להם לבחור בעסק שלכם.

שאלות פרטיות לגבי העסק שלכם– אנחנו לא יכולים לדעת איזה שאלות ישאלו לגבי העסק שלכם, כי יש הרבה סוגי עסקים. אבל אתם צריכים לדעת. מה מעניין את הלקוחות שלכם? מה הם שואלים בטלפון בד"כ? כתבו את השאלות הללו ואת התשובות עליהן.

שאלות נפוצות
שאלות נפוצות

2. מידע שגולשים חיפשו ולא נמצא באתר

מן הסתם יש לכם אפשרות לחיפוש באתר. סביר להניח שחלק מהגולשים באר שלכם חיפשו מונח כלשהו ולא מצאו עליו כל תשובה. השתמשו בגוגל אנליטיקס על מנת לזהות איזה שאילתות הגולשים שלכם מחפשים, וכל שאילתה שאין לכם תשובה עליה כרגע באתר, כתבו עליה מאמר והוסיפו לאתר. כך בפעם הבאה גולש יחפש את השאילתה הזו הוא יקבל תשובה הולמת

3. האמת מנצחת הכל

כמוכם יש הרבה. מה מייחד את העסק שלכם? למה שהלקוח ירכוש מוצר ממך או ישתמש בשירותים שלך כשיש עוד מאה כמוך מספקים את אותו שירות בדיוק? אתם חייבים לכתוב מה מייחד אתכם כעסק ומה היא הסיבה לרכוש מכם ולא מכל המתחרים. תמונות יפות, טקסטים כנים ואמיתיים יעזרו לכם מאוד לקנות את אמון הגולש ולהפוך אותו ללקוח.

4. קישורים למדיה חברתית

אם יש לכם פרופילים ברשתות חברתיות כמו ווטספ, פייסבוק, לינקדאין, ניוזלטר כלשהו, הציעו לגולשים שלכם להתחבר אליכם. (אם אין לכם, רוצו לפתוח…) שימו אייקונים יפים (מחליפי צבעים כאלה) שיגרמו ללקוחות לרצות להמשיך לעקוב אחריכם גם ברשתות החברתיות.

מדיה חברתית
מדיה חברתית

ומה לא כל כך כדאי להכניס לאתר ואפילו כדאי להסיר?

אחרי שכל מה שהגולשים שלכם יצטרכו כבר מופיע באתר, הגיע הזמן להיפטר מכמה דברים שחשוב שלא יופיעו באתר. לפניכם שלושה דברים שאין שום צורך שישארו במרחב האינטרנטי שלכם.

1. פסקאות ממש ארוכות

חשוב לתת מידע לגולשים על העסק שלכם, אבל עוד יותר חשוב לא להלאות ולשעמם אותם… אנשים לפעמים נוטים לכתוב באריכות ובעייפות כזו שכבר אין כוח לקרוא. שימו לב שכל מה שכתבתם נותן ערך מוסף לקוראים. שימו לב שהפסקאות לא ארוכות מידי, ומופרדות ברווחים וכותרות משנה רבות. מחקרים מראים שהפרדת פסקאות וכותרות טובה גם לקידום האתר בגוגל.

2. עמוד לקוחות מרוצים

מן הסתם יש לכם כבר כמה לקוחות מרוצים מהעסק שישמחו לתת המלצה (אולי בעד איזה הנחה קטנה :)) השאלה היא כמה ישקיעו הגולשים לעבור על כל ההמלצות וכל הלקוחות? מן הסתם הם יסתפקו באיזו המלצה או שתיים, ולא יקראו את כל עשרות ההמלצות שאגדתם בעמוד המלצות ארוך ומסורבל…

לקוח מרוצה
מדיה חברתית

שיווק גרוע

"אנחנו הכי טובים!" "רק אצלנו תהיו מרוצים" וכל מיני סיסמאות ריקות כאלה לא עוזרות לכם לשכנע את הגולש להפוך ללקוח, אלא עוזרות לו להבין שכל מה שאתם רוצים זה את הכסף שלו. כתבו בצניעות, בענווה, הדגישו את החוזקות שלכם ואת ה"אני מאמין שלכם", היזכרו מדוע הקמתם את העסק, והעלו זאת על הכתב.

דילמה?!

יש תוכן מסויים שלא כתבנו פה ואתם מתלבטים לגביו אם להשאיר או להעיף? העיקרון הוא פשוט. האם אתם בתור גולשים הייתם רוצים להתיקל בתוכן כזה. מטרת התוכן היא להנעים את הגלישה על הלקוח ולתת לו מידע רלוונטי ומעשיר. אם כן, יופי. אם לא, להעיף!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

השאר תגובה

נגישות