מה זה קידום אתרים?

אז מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים הוא מושג שמאגד בתוכו את כלל הפעולות שניתן לפעול באתר ומחוץ לו, במטרה לשפר את מיקומו של האתר בתוצאות חיפוש בגוגל. יש שני סוגים של קידום אתרים, קידום אורגני, וקידום ממומן. על קידום אתרים ממומן תוכלו לקרוא בהזדמנות אחרת, בשתי מילים רק נאמר שזה אומר לשלם לגוגל כדי שיציג את האתר שלנו כאשר גולשים מחפשים דברים שקשורים אלינו. למשל, אם יש לנו חנות נעליים, אנו נשלם לגוגל כדי שיציג את האתר שלנו כאשר גולש מחפש "נעליים לגברים". כאמור, לא נרחיב על קידום ממומן, מאמר זה יעסוק בשאלה מה זה קידום אתרים בפן האורגני של הקידום.

כיוון שגוגל מאפשרת רק לעשרה אתרים להופיע בעמוד התוצאות הראשון (ומתוכם חלק הן תוצאות ממומנות), וכמעט אף גולש לעולם לא עובר לעמוד התוצאות השני, יוצא שאם האתר שלך כבעל עסק לא נמצא בין עשרת התוצאות הראשונות, כנראה שלעולם לא יגיעו אליך גולשים דרך חיפוש בגוגל.

אוקי, הבנתי מה זה קידום אתרים, אבל ממה קידום האתר מושפע?

חברת גוגל מצהירה ומדווחת על מעל ממאתיים פרמטרים שונים באתר ומחוץ לו היכולים להשפיע על מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש. אך למרות זאת, ניתן בהחלט להצביע על מספר פרמטרים בעלי המשקל הגדול ביותר, וההשפעה הגדולה ביותר.
לפניכם רשימה של הפרמטרים העיקריים.

מבנה האתר

גוגל מחפש לראות שהאתר שלך "שווה" ומשמעותי, המספק ערך מוסף לגולשים. לכן מבנה האתר צריך להיות היררכי ומסודר. כל מאמר צריך לשלוח קישורים למאמרים אחרים קשורים באותו נושא. כל עמוד צריך להיות קל להגעה מדף הבית. הדפים צריכים להיות נגישים על פי חוק הנגישות. כל המידע חייב להיות עדכני, ועוד.

תוכן האתר

גם תוכן האתר חייב להיות משמעותי. כדאי לכתוב מאמרים מקוריים ועשירים במידע. מספר גדול של עמודים ריקים מתוכן יכולים להזיק לקידום האתר. גוגל מסוגלת לזהות אם תוכן האתר שלכם מעניין את הגולשים או לא, וכדאי להשקיע בתוכן משמעותי, זה ישתלם לכם.

 

מילות מפתח

מילות מפתח זה אולי המושג הראשון ששמעתם בהקשר של קידום אתרים. מילות מפתח אלו ביטויי חיפוש נפוצים שלקוחות פוטנציאלים של העסק שלכם מחפשים בגוגל. בהקשר של מה זה קידום אתרים, מילות מפתח מוטמעות בכל מאמר וכל עמוד באתר, מולבשות על תמונות ובתגי מתא (לא נרחיב על המושג החדש הזה כרגע) ובכל מקום אפשרי. במידה ועבודת הטמעת המילים נעשה כמו שצריך, גוגל יוכל לדעת על מה האתר והמאמר שלכם מדבר, וידע מתי להציע אותו לגולשים.

קישורים חיצונים

אפשר להסתכל על קישורים חיצוניים בתור "המלצה חמה" של מישהו אחר על האתר שלך. כמו שכשמחפשים שרברב כדאי לשאול את השכן אם השרברב שהיה אצלו עשה עבודה טובה ולקבל המלצות לשרברבים טובים, כך גם בחיפוש באינטרנט גוגל מתיחסים בצורה טובה יותר למי שיש עליו הרבה המלצות. כאשר אתר אינטרנט "משחרר" קישור לאתר שלך, זה אומר שהוא ממליוץ לגולשים שלו לעבור לאתר שלך. גוגל בודקת כמה קישורים שולחים לאתר שלך וזה משפיע על קידום האתר בתוצאות חיפוש.

קישורים בבניית אתרים
קישורים בבניית אתרים

קישורים פנימיים

גם לקישורים פנימיים יש משמעות גדולה בקידום האתר. אתר ללא קישורים פנימיים כאילו לא עוזר לגולש לקבל עוד מידע רלוונטי. כאשר מאמר אחד שולח למאמר אחר זה מראה לגוגל שהאתר בנוי בצורה חכמה, ומציע הרבה תוכן חיובי. כמו קישורים חיצוניים גם הקישורים הפנימיים דומים ל"המלצה".

 

טוב, אז הבנו מה זה קידום אתרים, והבנו ממה זה מושפע. אבל איך עושים את זה?

איך מבצעים קידום אתרים?

השלב הראשון בקידום זה מציאת מילות המפתח. יש מספר כלים שיכולים לעזור לנו במחקר מילות המפתח, על מנת למצוא את הביטויים שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו מחפשים. המטרה שלנו היא מציאת המילים בעלות נפתח החיפוש הגדול ביותר, והתחרות הקטנה ביותר. כדי שכמה שיותר אנשים יגיעו לאתר שלנו בכמה שפחות מאמץ מבחינתנו.

אחרי שמצאנו את מילות המפתח המתאימות לתוכן הרלוונטי עבורנו אנחנו יכולים להתחיל ליצור את התוכן. נכתוב מאמרים רלוונטיים לגולשים שלנו, נעלה תמונות וסרטונים שמשפרות את חווית המשתמש, וכמובן נטמיע את מילות המפתח שמצאנו.
במידה ומדובר על אתר קיים עם תוכן, יש לבצע התאמה של התוכן למילות המפתח הרלוונטיות.

אחרי שסיימנו לטפל באתר עצמו, מה שנקרא on site seo (אופטימיזציה בתוך האתר) מגיע הזמן לבצע קידום אתרים מחוץ לאתר. ז"א- להשיג קישורים לאתר. מציאת הקישורים צריכה להיות כמובן בהתאמה למילות המפתח שנבחרו (לא כדאי להשיג קישור מהמילים "גורילות מכוערות" לאתר שעוסק במכירת מצופים לברכת שחיה) ובקצב הגיוני. אם נקשר מאה אתרים ביום לאתר שלנו, גוגל יבינו מייד שיש כאן איזה "טריק".

אפשר לומר בפשטות שתהליך קידום האתר לעולם לא מפסיק. קידום האתר זה פשוט אומר לשפר אותו עוד ועוד. יש הרבה תחרות ב"לוח המודעות" שנקרא גוגל, ואם אתה מפסיק להשתפר, מישהו אחר שעוד לא עצר, יעקוף אותך. תמיד צריך להוסיף ערך מוסף לאתר, ותמיד צריך להוסיף קישורים.

אם הגעתם לכאן עם השאלה מה זה קידום אתרים, אני מקווה שיכולתי לעזור קצת 🙂

אם אתם רוצים עזרה בקידום האתר שלכם, אשמח לעזור גם בזה 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

השאר תגובה

נגישות

נדבר?

איפה מתאים לך?

אצלי, אצלך, או סתם בטלפון.

054-7718-468