ואו. אתם כבר בשלב השקת האתר. ברכותי! וגם אם עוד לא, לא יזיק לכם לקרוא מה יקרה כשתגיע לשלב זה. הרבה ציפיות תכף מתממשות עכשיו שהאתר שלכם עולה לאוויר, ורגע לפני החגיגה, שווה לבדוק כמה נקודות אחרונות כדי לוודא שהכל יתבצע כשורה.
אז לפני שאתם רצים לקרוא לכל הלקוחות שלהם להיכנס לאתר ולהתרשם, בואו נוודא את הדברים הבאים:
מה המטרה שלכם?
לכל עמוד, פוסט, כפתור וכותרת באתר יש מטרה. או להעביר מידע, או לגרום לגולש לבצע חיפוש, או להשאיר פרטים, או לרכוש מותר, ועוד. לפני שאתם משיקים את האתר חייבים לבדוק שהגולשים יבינו מה הם אמורים לעשות באתר. לוודא שהכל מסודר וברור.
האם המשתמש מבין מה אנו מנסים לעודד אותו לעשות? האם ההנעה לפעולה שבאתר שלנו ברורה? האם אין יותר מדי הנעות לפעולה, דבר שעלול לגרום לפעולה ההפוכה – בלבול הגולשים?
התאמות סופיות
בטח שמעתם את הביטוי "גיור" במהלך בניית האתר או ההכנות לקראתו. הפעם אין הכוונה במשמעות דתית, אלא פשוט התאמה סופית של האתר לקהל המשתמשים שלו. במידה ורכשתם תבנית מעוצבת ועל בסיסה בניתם את האתר, יש לוודא שכל העמודים באתר באמת מיושרים מימין לשמאל (כי באנגלית זה הפוך). שהתפריט הראשי בכיוון הנכון, וכל הקו העיצובי מותאם גם הוא לשפה.

שגיאות זה נפוץ מאוד
אמנם זה נשמע שולי, אבל לפעמים יש באתר תקלות שיכולות להזיק, וזה בעיקר בשני מקומות נפוצים: תוכן האתר, וקישורים לאתר.
התוכן זה כל המלל, התמונות והסרטונים שהזנתם באתר, וחשוב לבדוק שאין טעויות כתיב, פסקאות בלתי מובנות, תמונות בגודל רלוונטי, וכדומה. יש לבדוק היטב את צורת הניסוח באתר. תוכן עם הרבה טעויות יכול לגרום ללקוחות לקבל כלפיכם רושם רע.
בנושא הקישורים באתר יש שני תחומים. קישורים פנימיים- כפתורים ששולחים למקומות אחרים באתר, עמודים או מאמרים ששולחים למאמרים אחרים וכל קישור באתר שנועד להעביר למקום אחר באתר. בקישורים פנימיים לפעמים יש טעויות שמפנות לעמודים הלא נכונים או לעמודים שלא קיימים, וחבל. קישורים מבחוץ – קישורים של הרשתות החברתיות, של סרטונים ביוטיוב, ועוד. גם שם חשוב לוודא שאנחנו כותבים את הקישור כמו שצריך.
קידום האתר
גם אתר מהמם, מלא תוכן ומעוצב, מוצלח ככל שיכול להיות, לא יכול להבטיח תוצאות בחיפוש בגוגל. וברור הדבר, שאתר שלא מגיע למקום אסטרטגי בגוגל, רחוק מאוד מלהוציא מהכוח אל הפועל את הפוטנציאל שלו.
פעולות קידום האתר זה לא רק אחרי השקת האתר. חלק גדול מקידום האתר זה לסמן למנוע החיפוש במה עליו להתמקד, על מה עליו לוותר, ולאיזה תוכן לצפות. את כל זה ניתן לבצע עוד בשלב בניית האתר.
להעלות את האתר לאוויר לפני ביצוע פעולות קידום האתר זה סתם בזבוז זמן, ואיבוד לקוחות. גם כי תצטרכו לשוב ולעבוד שוב על האתר אחרי שכבר השקתם אותו, וגם בגלל שלקוחותיכם יגיעו לאתר כאשר תפרסמו אותו, אך לאחר מכן לא ידעו כיצד לחזור אליו. לכן יש להשקיע מחשבה על קידום האתר עוד לפני שהגיע אליו הגולש הראשון.

תמונה שווה אלף מילים.
וסרטון שווה אפילו עוד יותר. אנחנו בתמימות מאמינים שהגולשים יקראו את כל התוכן והמלל שכתבנו באתר, אבל בפועל בדרך כלל קשה למשוך את הגולשים לקרוא הכל.
הגולשים צריכים כל עזרה שאנחנו יכולים לתת להם בכדי להתעמק בתוכן האתר. ניתן לצרף תמונות, סרטונים ואמצעי הנעה לפעולה שונים. עזרו להצלחת האתר על ידי עזרה לגולשים להישאר באתר, והרבו באמצעי ויזואל שינעימו את הגלישה באתר, ויהפכו אותה לברורה וזורמת.
זהו זה. עברתם על כל העצות וביצעתם ושיפרת את האתר, וכעת הוא ממש מוכן להשקה. בראש ובראשונה תמיד נמצאת המחשבה על נקודת מבטו של הגולש. מה שהכי נעים ויעיל בשבילו, הכי טוב בשביל האתר והעסק שלכם. מהעיצוב ועד הנקודה שבסוף התוכן.
בהצלחה בהשקה!